Rynek Infrastruktury
Następnym etapem jest składanie ofert cenowych na realizację inwestycji. W pierwszym etapie oceniane są wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.
Do drugiego etapu zaproszone zostały dzisiaj wszystkie firmy, które złożyły wnioski, a jest ich 19. Oznacza to, że wszystkie spełniały stawiane im wymagania. Teraz mają czas do końca stycznia 2014 roku na złożenie ofert zawierających m.in. koszt realizacji zadania. Obok kosztu dodatkowym kryterium w ocenie ofert są również termin wykonania zadania oraz okres gwarancji.
Lista firm wykonawczych spełniających wymogi i dopuszczonych do drugiego etapu przetargu znajduje się tutaj.
Obwodnica miasta przebiega przez tereny leżące w obrębach miast Międzyrzecz, Święto Wojciech oraz Nietoperek. Planowana inwestycja polega na budowie zachodniej (prawej) jezdni drogi, dostosowaniu jej parametrów do wymogów drogi ekspresowej oraz połączenia projektowanego odcinka: od strony północnej z budowanym dwujezdniowym odcinkiem Gorzów Wielkopolski – węzeł Międzyrzecz Północ oraz od strony południowej z budowanym dwujezdniowym odcinek węzeł Międzyrzecz Południe – węzeł Sulechów.
Dodatkowo, planuje się wybudowanie węzła w miejscu przecięcia drogi ekspresowej z drogą wojewódzką nr 137 (węzeł Międzyrzecz Zachód). Jezdnia lewa wraz z obiektami, obiekty nad obwodnicą i przepusty zostały wybudowane w poprzednim etapie. Długość drugiej nitki obwodnicy Międzyrzecza wyniesie około 6,37 km.